Fellow Friends

Wednesday, November 23, 2011

Hatiku Parah

Assalamualaikum peeps.

Manusia mudah lupa kan?

Kenapalah orang yang tak bersalah perlu menjadi mangsa? Kenapa dunia terlalu kejam? Kadang-kadang bila berjanji "lembut gigi dari lidah". Kesudahannya orang lain yang tidak berdosa menjadi mangsa. Tak kisah lah kalau awak nak buat apa pun, pokoknya sebelum buat fikir dulu hati orang yang terdekat dengan awak.

Tahulah awak tak pernah kisah. Boleh dikatakan langsung tak ambil kisah. Tak mengapa. Tu hidup awak yang awak pilih. Kalau awak nak buat macam tu rasanya tak perlulah awak nak berjanji bagai dengan saya. Saya tak merayu pun awak berjanji macam-macam dengan saya. Awak yang pilih tapi kenapa perlunya awak tak tetapkan hati awak tu? Apa duduk sana tak sampai 6 bulan dah tak pandai atau terlupa macam mana nak jaga hati orang lain?

Saya dah terlalu malas awak ! Saya dah cuba macam-macam. Awak please, jangan main tarik tali macam ni. Saya tak suka. Saya tak suka awak main-main macam saya ni tak ada hati. Kembalikan hati saya. Awak bagi hati saya balik ye. Kalau tak nak bagi tolonglah jaga. Letak dalam balang kaca. Tak pun letak dalam peti besi. Dah teruk sangat calar balar ni.

Saya tahu awak hebat, popular, ramai yang nak. Kalau awak nak dekat diorang pergilah. Saya tak larang awak pun. Sesekali takkan pernah langsung buat macam tu dekat awak. Saya hanya "berkasih pada yang sudi, mengharap pada yang menyayangi". Harap awak faham maksud saya.

Saya yang terlalu letih. Moga hari anda lebih indah dari saya.

No comments:

Post a Comment

..